Dag 4 tot en met dag 11 - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Sjoukje Vries - WaarBenJij.nu Dag 4 tot en met dag 11 - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Sjoukje Vries - WaarBenJij.nu

Dag 4 tot en met dag 11

Door: Sjoukjeee

Blijf op de hoogte en volg Sjoukje

07 April 2012 | Thailand, Singburi

Hier ben ik weer met een reisverslag! Net even geskyped met Ian en Jorn, me poppie net jarig geweest, vandaag viert hij het, toch wel jammer als je er niet bij kan zijn. Verdorie wel weer gesprikt door een mug... heb er een scheeft onder mn kin zitten nu.... jeuken maar! Mn eerste reisverslag geschreven in Bangkok, deze komt rechtstreeks uit Singburi! nja, een klein eindje er vandaan ^^. Wel handig zo'n opschrijfboekje, je weet precies wat je elke dag gedaan hebt:P Zit nu al weer zo'n 2,5 achter de pc, Irene zit nu in het internetcafe, wil zo even op mijn laptop skypen met haar familie. Nou, dan begin ik maar!

Dag 4, 31 maart 2012

De wekker ging om 10 uur. Beiden hebben we even gedoucht. Wel een lekkere straal, maar de kop kan niet goed blijven hangen, dus daar ook maar iets op bedacht. Voor 12 uur hebben we uitgecheckt. Daarna zijn we eerst water gaan halen en ontbeten in het Happy-House, voor de 2e keer. Ik denk dat we nu zo'n 3 uur achter de computer hebben gezeten. Ik heb contact met Ian gehad! Wat wil ik em graag weer zien. De rest ook trouwens! Even met hem gepraat over msn. Heeft hij me ook gelijk een code voor beltegoed gsmst. Zo lief van hem! Hopelijk vnaaf even bellen en zien of Lebara goed wert, want opwaarderen ging niet helemaal naar wens. Ook reactie op facebook gehad. Van Mem ook een hele leuke ^^. Nadat we klaar waren met de Tuk-Tuk naar het Royal-Hotel, de chauffeur wist het gelukkig te vinden. We waren er meteen over uit dat daar slapen ons wat te veel kostte. Dus zijn we naar een Guest-House in de buurt gaan zoeken. 'New Joe' zijn we in beland. En net op tijd. het onweert en regent hier nu sper hard! Nja, het trekt al een beetje voorbij. Een kamertje met in elk geval 2 zachte bedden, en niet een van hout ;).

Net avond gegeten. viel een klein beetje tegen. Ik ben toch niet zo'n rijst mens denk ik. We hadden rijst, kip, groente, mais in een spicy saus door elkaar gehusseld.. Ik heb heerlijk kiop gegeten, haha ^^
toen even naar onze nieuwe kamer op 4 hoog, omgekleed en naar de massage. Wat zijn wij heerlijk gekraakt en gemasseerd, en dat een uur lang! Lekker met je ogen dicht, in een koele ruimte, met de zachte stemmen van de thaise vrouwtjes op de achtergrond. hoop dat ik vannacht dan lekker kan slapen! Moet haast wel lukken op dit bed ;).

Dag 5, 1 april 2012

Wat een nacht... Gisteravond was niet zo leuk.. Bellen was super leuk met me pop, die bij mn ouders was, maar dat leuke verviel toen we na 5 minuten gingen kijken hoeveel het gekost had: 30 euro!! voor 5 minuten! Stomme Lebara! Kon in 1 minuutje alleen nog maar zeggen dat ik zo weg zou vallen... maarja, wakker gewordenn, drinken gehaald, ontbeten en op naar het Royal Hotel. De pick-up was er al. Samen met nog een Nederlandse jongen en de pick-up manin de Taxi-meter naar de bus die ons naar Singburi zal brengen. Een best wel goede bus voor een land als Thailand. De busrit spreekt voor zich. Alhoewel er natuurlijk wel een heel ander landschap is. Zelfs op de snelweg rijden scooters en verkopen mensen spullen langs de weg. Aangekomen in Sinburi me teen open auto naar ons nieuwe vertrek. Mooi hoor! Hele leuke huisjes voor de gasten. Wij zitten ook in zo'n huisje, met z'n 2en, twee stapelbedden, 3 fans (ventilatoren) en eigen wc, douche en wasbak. We hebben net avondgegeten, daarbij ook nieuwe mensen ontmoet. Ook Nederlanders: Dennis (van de pick-up), Mirte en Lotte. Voor de rest nog niet suepr veel contact gehad. Daarna zijn we ebven een stuk gaan lopen. Het is hier veeeeel rustiger dan in Bangkok. De honden worden hier ook beter verzorgt. We hebben cocosnoten in de palmboemen van dichtbij gezien, bananentrossen en nog andere vruchten. Volgens mij mango's. Net lekker onde de koude douche gestaan en nu in bed dit aan het schrijven. Irene ligt een boek te lezen met muziek, maar ik ga zo slapen.

Dag 6, 2 april 2012

Onze 1e projectdag is aangebroken! 8 uur eruit. had er wel vrede mee, ik ging ook al rond 9 uur slapen. Eerst even ontbijt: wentelteeftje en dikke aardappelpatat. Had snel genoeg gehad. Toen om half 10 verlieten we ons kamp, lopend. Als errste naar een monniken gedeelte. Allemaal tempels, Boeddha's en monniken natuurlijk. Toen nog een klein stukje lopen, kwamen we bij een markt aan. Tis hier echt heel anders dan in Bangkok. Vansf de markt zijn we in een truck gestapt, die ons de rest van de dag ging vervoeren. Onze eerste stop was bij een andere Boedha tempel, deze was veel uitgebreider. Het eerste wat we zagen was een reuze Boedha! Ik denk wel zo'n 20 meter hoog! OOk reuze vissen, en nog veel meer andere boedaha dingen. Weer een stuk verder gereist, kwamen we bij een plek waar we gingen eten. Best lekker, Thais eten. Onze volgende bestemming was bij Thaise mensen, waar we armbandjes konden maken. Leuk en simpel om te doen! De kralen zijnvan de schil van een kokosnoot, leuk!. hierna weer naar onze verblijf gegaan. Even gegeten rond 17 uur, en om 18 uur kregen we een welkomsparty. Thaise kinderen die gingen optreden en dansen, op muziek van trommels.

Dag 7, 3 april 2012

Wat een leuke en drukke dag was dit! Ik schrijf het een dag later, omdat ik er gister geen tijd voor had. We gingen weer met de truck rijden. eerst ergens een stop voor de thaise mensen die ons leiden, iets met een paspoort ofzo. Daarna een heel eind rijden richting Bangkok, waar we net niet stopten. We stopten bij een soort ruine, van een hele oude tempel uit 1345 ofzo. Hierin mochten we ongeveer 20 minuten rondlopen. Daarna even eten, ik had weer niet zo'n honger. Daarna zijn we naar een plek geweest bij olifanten, mensen mochten hier op rijden tegen betaling. Dit was m'n eerste echte aanraking met een olifant hier in Thailand. wat een mooie beesten! We hebben ze ook eten gegeven, echt leuk! toen weer naar een tempel, ook wel leuk om te zien. Foto's zeggen hier meer over dan mijn woorden. daarna naar de floating market. Super leuk! We werden gelijk doorverwezen naar een show, heel mooi! hier heb ik ook hele leuke foto's van. heel veel kraampjes gezien, en weer olifanten! Ik ben zelfs ogetild door een grote met zijn slurf! Zo super leuk! Wat een kracht! Ook een tijger gezien. Was ook mooi, maar hij zat helaas wel vast aan een korte ketting. Weer eten, naar on s kamp en super leuk geskyped! eerst met mn ouders even, en daarna bijna 2 uren met Ian, wat is hij knap(A) ^^, haha, heel leuke dag gehad!

Dag 8, 4 april 2012

Vandaag was redelijk rustig. eerst hebbben we Thaise les gehad, daarna hebben we ons eigen eten gekookt. Wel leuk te zien hoe je thais eten maakt en gemaakt wordt. Toen op naar het zwembad, heerlijk om in dat water te duiken, we haaden wel wat bekijks van Thaise mensen in onze bikini's, maar er niet minder door gezwommen. Ook onze 1e echt bruintint gekregen! Hier hebben we gelegen van 1 tot half 5 's middags. Daarna lekker gebbq't, eindelijk weer kip gehad!

Dag 9, 5 april 2012

Gisteravond nog even film gekeken met Irene.
Vanmorgen weer het ontbijt overgeslagen, kunnen we lekker wat langer blijven liggen. Daarna in de truck weer op pad. Weer tempels bekeken. ook een liggende reuze boedha gezien. In elke tempel moet je trouwens wat over je schouders aanhebben en je moet je schoenen uit. daarna hebbenw een soort van buffels gezien met reuze horens, hertjes en een een of andere aparte koe. Daar zijn we ook gestoken of gebeten door rode mieren, dat doet echt pijn! Later nog naar een overdekt en gekoeld shoppingcentrum geweest. heb ik even een Thaise simkaart gekocht. Wat een gedonder. Maar even onze tolk erbij gehaald, toen is het gelukt!. Voor 1 bath naar NL bellen per minuut en 6 bath per sms. 1 bath is ongeveer 2 cent. Dat is al eens stuk goedkoper dan eerst!

Thuis aan gekomen kwam Linde haar laptop bij ons halen, die hadden wij even geleend om film te keijken. Maar daarbij liet ze een super grote en enge insect binnen. Deze sloeg helemaal op hol, waardoor Irene naar buiten sprong en ik zowat alleeen dat verschijnsel naar buiten moest jagen, maar uiteindelijk is dat gelukt!

Nog heel lang geskyped met heit en Ian. Nieuwe thaise nummer ook even uitgewisseld. Blijf het leuk vinden, skype.
Daarna nog even film gekeken.
Ook zijn we deze dag naar een schooltje geweest. Heel grappig, al die kinderen pakten onze handen vast, wilden onze naam op papier en maakten foto's, omdat we westerlingen zijn ^^ Verder spelletjes gedaan.

Dag 10, 6 april 2012

Vandaag is me poppie jarig! 20 jaar alweer, vind het wel jammer dat ik er niet bij kan zijn...
Heb em in de truck even een sms gestuurd.
Was super leuk vandaag, nja, er heeft iet indruk gemaak tin elk geval! Nadat we weer tempels hadden gezien, die ook wel mooi waren hoor ;), ginden we naar Lopburi. En daar waren aapjes! Zo leuk! We liepen er gewoon tussen! Ze sprongen op je en pakten dingen van je, echt grappig!
Achter de tralies pakten ze ook onze vingers. De een heel brutaal, en de ander juist lief. Echt indruk gemaakt, die beestjes. Tis nu zo'n 4 uur s middags. Onze laatste dag van de 1e week van ons 1e project is bijna voorbij. net weer gedoucht, nu dit schrijven en lezen zometeen. Moeten even zien wat we zo gaan doen ^^.

Haha, was echt leuk wat we nog hebben gedaan! Hier vlakbij was een soort van feest, met poium en alles. Er waren Thaise zangers enzo met danseressen. Dus, wij dachten: laten we daar even kijken. toen we daar kwamen keken alle mensen ons aan alsof we monsters waren, of in elk geval iets wat ze nog nooit hadden gezien.. Dus zijn we ergens achteraan gaan zitten. Laster kwam er een Thaise man op ons af met 2 glazen en cola, en nodigde ons uit om bij zijn tafel en groep te komen zitten. Hier kregen we van alles aageboden, ook de vis die we telkens er zo vies uit vonden zien. maar we probeerden em, en ik vond het nog best lekker ook. Ook was er kip en toetje. De cola werd om de slok bijgevuld en we kregen er bier bij. heel aardig! Later hebben nog gedanst, voor bij het podium. Heel grappig, al die mensen die je aandacht willen. Ook wouden ze heel graag met ons op de foto. later kwamen de rest van ons Twin-house er ook bij. De mjensen die over gebleven. De meeste Nederlanders zijn dit weekend naar Bangkok. Na dit feest nog in de bar gezeten ,ook super gezellig!

Dag 11, 7 april 2012

Vandaag een dag voor onszelf, lekker lang uitslapen. Even naar de shopping Mall in Singburi geweest en naar het zwembad. Net gegeten. Tis nu 9 uur savonds en ben bijna klaar met dit verslag. Morgen komen er foto's bij! dan is het zondag en ook een vrije dag voor onszelf, dus dagje computer, lezen en luieren denk ik. Ik hoop dat dit weer een leuk verslag is, en dat jullie zo een beetje op de hoogte blijven! Volgende week jungle, dus weet niet of ik dan mn laptop meeneem. volgend weekend heb ik hem sws wel!

XX Sjoukje

voor nog een thailand avondtuur van mijn reisgenoot(A): irenesthailandavontuur.waarbenjij.nu

  • 07 April 2012 - 15:02

    Christien:

    Ha Sjoukje en Irene!

    Heel erg leuk om jullie belevenissen te lezen :), flink heet daar zag ik op deze site of zijn jullie al wat gewend? Voor m'n gevoel zijn jullie nog maar kort geleden vertrokken, maar als je dit verslag leest hebben jullie al heel wat beleefd!
    Irene vertelde al dat jullie ook door de jungle zouden gaan, oh wat amazing lijkt me dat! Ik ben benieuwd naar de komende verslagen!

    Liefs, Christien

  • 07 April 2012 - 17:04

    Lien Stal - De Vries:

    Geweldig meissie, wat weer een stuk van je reisverslag met alle belevenissen.
    Het is hier nu 19 uur. Vreemd he als je van jou leest dat het 9 uur 's avonds is.
    Ga 2e paasdag naar Wirdum. Heit moet werken en dan verbeeld ik me, dat ik de rest bezighoud.
    Dikke tuut,

  • 07 April 2012 - 17:08

    Mem:

    hee meis, weer een superverslag. wat doen jullie toch veel zeg. en allemaal interessante dingen zo te lezen. geniet maar van je vrije zondag, heerlijk even bijtanken.
    heb je nog veel last gehad van al die beestebulten? muggen en mieren, poeh hee. ik hoop maar van niet.
    vandaag kreeg ian zijn kaart pas, donderdag al op tijd in de bus gegooid, grrrrr. hij kreeg m toen wij er waren haha. had m net zo goed mee kunnen nemen. gefeliciteerd nog met zijn verjaardag he. je hebt vast lang geskyped denk ik.
    laat je reis niet beheersen door skype he, anders moet je volgende week, en misschien andere weken nog afkicken.............ben benieuwd hoeveel contact we dan kunnen hebben, en anders maar weer over een week. gelukkig kun je sms'en, dus.........en ian zal volgende week ook nog wel langskomen, dus we volgen alles, haha.l
    tot snel weer es. liefs mij xxxxx


  • 07 April 2012 - 17:10

    Mem:

    haha, oma was net voor mij aan zie ik.
    niet alleen heit moet werken, maar watze en jorn ook, dus rustig dagje.......misschien........want omari zal komen koken en heb nic en rudolf ook uitgenodigd, wacht ik dus nog even af.
    liefsssss

  • 08 April 2012 - 09:05

    Wybren:

    wel wel wil de vakantie zowel van je overnemen. dat eten de ruimte en al dat andere wat zoo anders is dan hier lijkt me leuk om mee te maken.ik neem direct aan dat de mensen daar veel vriendelijker zijn dan wij westerlinge. maar wat je schrijft komt allemaal relaxt en vol beleving over dat je er vanaf kunt lezen dat je op vakantie bent, prachtig! moet met de paasdagen werken jammer genoeg maar dat is dan niet anders,de lupo even voorde keuring gehad bij Sijbren(nog 2 nieuwe bandejes voor nog)gisteren bij Ian geweestgebakje gehaald voor z'n verjaardag.welwe komen de tijd wel door wat het vliegt voorbij!hey geniey verder daar en de groetjes aan Irene..
    als je weer tijdhebt voor een verslag vernemen we dat welmaar eerst de vakantie uitbuiten...doei xx

  • 08 April 2012 - 15:19

    Inge:

    Sjoukje leuke foto's allemaal! Jij ook een heel goede jungletocht toegewenst.
    Fijn dat Irene gisteren even je laptop kon gebruiken, twee uren lekker bij kunnen kletsen met ons. Greetzzz

  • 09 April 2012 - 08:11

    Je Poppie (L):

    heeey liefie!

    echt vette foto's hoor lijkt me zo leuk om te doen
    en veeet lief dat reisverslag (A)
    heel veel plezier in de jungle en nog maar 54 daagjes skatsje

    xxxxxx loveyousooo & miss you (L)

  • 12 April 2012 - 12:08

    Soraya:

    Wat een heerlijke verhalen! Kreeg er af en toe traanoogjes van hihi.
    Mooie foto dat dat aapje aan je hangt, ziet er zooooo lief uit!

    Balen dat het bellen toch zo duur was, afzetters -.-

    Daniel komt zaterdag alweer terug van Bali!
    Welke datum land jij weer in Nederland?

    Dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjoukje

Ik ben Sjoukje de Vries. Dit dagboek maak ik omdat ik vanaf 28 maart met mijn vriendin Irene 2 maanden naar Thailand ga!

Actief sinds 28 Maart 2012
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 8470

Voorgaande reizen:

28 Maart 2012 - 02 Juni 2012

Mijn reis naar Thailand

Landen bezocht: