Olifanten! Dag 31 tot en met dag 40 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sjoukje Vries - WaarBenJij.nu Olifanten! Dag 31 tot en met dag 40 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sjoukje Vries - WaarBenJij.nu

Olifanten! Dag 31 tot en met dag 40

Door: Sjoukjeee

Blijf op de hoogte en volg Sjoukje

06 Mei 2012 | Thailand, Chiang Mai

Zooo, weer een nieuw verslag! Tis dit keer nog niet zo lang geleden, maar maak er wel een, want deze week was zo cool! Maandag weer vertrokken naar de olifanten, en de week vloog weer voorbij! Hebben zo veel leuke dingen gedaan en kreeg echt een band met Bibo. In de weekenden op stap geweest, wat ook zo leuk is hier! Je wordt aangesproken en krijgt zoveel leuke gesprekken! Maarja, ik ga het weer even vertellen per dag, want het staat allemaal in mn boekje ^^

Dag 31, 27 april 2012

Deze dag was de laatste dag van de eerste week van ons project, dus in de middag weer terug naar het FFA house. Eerst weer om kwart voor 6 opgestaan en met Bibo gebaad. Zijn lekker een heel stuk door de rivier gelopen. Mijn mahout zat nu achterop op Bibo, omdat we zo’n stuk gingen lopen. Na het ontbijt hebben Irene en ik gespijbeld van het eten klaar maken, we hadden niet zulke goede ervaringen met de uien. Na de lunch hebben we onze spullen ingepakt en werden we om 14:00 uur opgehaald. Dit weekend dus weer in Chiang Mai, vind ik niet zo erg. Zijn al weer even over de markt gelopen, blijft leuk.

Dag 32, 28 april 2012

Wakker geworden door rottige machines van buiten.. waren half 11 van bed. Toen heb ik eerst even gedou cht, en daarna zijn we even de local market opgegaan. Heb twee riemen gekocht, voor 29 bath per stuk, das ook geen geld! Daarna met z’n allen naar het zwembad, leuk zwembad, maar het water is wel een beetje apart. Rond 7 uur ’s avonds met de hele groep uit eten geweest naar Dutch en Delicious, een restaurant met ook Nederlandse gerechten, heb een heerlijke frikandel speciaal gehad met frie en groente, heerlijk! Alleen het duurde wel zo’n anderhalf uur voordat iedereen z’n eten had.. Daarna weer even naar onze kamer en mooi gemaakt voor op stap. Met 7 meiden naar ZOE’s, waar heel veel blanke mensen op stap gaan. En het was super leuk! Echt, goede muziek, lekker drinken, veel mensen die je aanspreken. Heb echt een super avond gehad! Rond 4 uur ’s nachts lagen we in bed.

Dag 33, 29 april 2012

Weer wakker geworden door die rottige machines.. lag er 4 uur in, en dan is het niet lekker om vroeg wakker te zijn.. Maarja, toch maar uit be. Eerst ontbeten en daarna lekker naar het zwembad gegaan. Tessa lag er al, die gaat vandaag weg, weer terug naar Nederland, met haar vader Arie. In het zwembad een beetje te lang in de zon gelegen.. ben heel er verbrand… maarja, had ik me maar in moeten smeren. Krijg er wel een lekker kleurtje door zometeen ^^ Na het zwemmen nog even over de markt gelopen, gegeten in het FFA house en toen nog naar de sundaymarket geweest. Heel leuk, maar de mensen verkopen bijna allemaal hetzelfde. ’s Avonds laat weer even geskyped met Ian en Mem en Lyke, even ter voorbereiding/afscheid voor een week geen contact, maar heb wel zin in de komende week olifantenkamp!

Dag 34, 30 april 2012

Koninginnedag in Nederland! Zo jammer dat ik daar niet bij kan zijn.. Maar het is niet ander. Vandaag weer naar het olifantenkamp gereden, kwamen rond half 10 aan. Weer lekker nestelen in het huisje, en toen naar de olifantenshow. Leuke foto's gemaakt! Ook weer weer met Bibo. Bibo was vandaag volgens mij heel vrolijk ^^ hij maakte geluiden bij de show, was vrolijk en maakte geluiden bij het voeren, en toen ik 's middags aan kwam lopen voor het baden, riep ie me als het ware en stak z'n slurf naar me uit, zo lief! Na de lunch even geslapen, gelezen en muziek geluisterd. toen dus gebaad en daarna ons avondeten gehad.

Dag 35, 1 mei 2012

Vandaag weer om half 6 eruit om te baden met Bibo. Daarna weer een poging gedaan om te slapen tot het ontbijt, maar dat lukte niet heel goed. Na het ontbijt weer naar de olifantenshow gegaan. Ken em nu helemaal uit m'n hoofd ^^ Daarna nog rondgehangen met de olifanten, ze gaven kusjes, gingen zitten en heb op een met hele grote slagtanden gezeten. Later bleek bij het voeren dat het een gevaarlijke olifant was, Jin kon niet bij hem in de buurt komen, en die mahout vond het heel bijzonder dat ik gewoon alles bij hem mocht doen. Na de lunch zijn we gaan zip-linen! In het Nederlands: Tokkelen. Heel leuk! Maar niet gevaarlijk en snel genoeg, maar leuk ;) Toch maar een keer gaan bungeejumpen of parachutespringen ;)

Dag 36, 2 mei 2012

Weer vroeg eruit om te baden. 8 uur weer ontbijt, lekker broodjes met suiker en ei gehad. toen even vrijde tijd gehad en daarna weer helpen in de keuken, met niet zo'n goede afloop.. met het kool snijden nam ik mn vinger ook mee.. dus diep snee en veel bloed, en pijn natuurlijk. Nja, is nu niks meer aan te doen dus moet er maar mee leren leven tot het over is. De olifanten weer gevoerd en daarna gelunched. Na de lunch zijn Irene en Lucia vertrokken om gras te hadkken, en Sophie en ik zijn in het kamp gebleven. Lekker geslapen en weer gebaad met Bibo.

Dag 37, 3 mei 2012

Zo'n mooie dag gehad! Na het ochtendbaden en ontbijt, gingen Irene en ik weer helpen met de show. En nadietijd kwamen de olifanten weer op ons af. Dus wij natuurlijk weer foto's maken! Bibo was er ook weer! toen zei een mahout dat ik op zijn olifant mocht zitten, dus dat deed ik natuulijk! Nadat de mahout een paar foto's had gemaakt, ging hij naar de wc :O dus daar zat ik dan, op een olifant zonder mahout... En de olifant zag zijn kans schoon, die liep gelijk naar een hoop gras, waar ze lekker begon te eten ^^ Toen schreewde de mahout iets uit de wc, en daarop draaide de olifant snel om ^^ Later zei ik tegen Irene dat ik haar er wel bij op kon trekken met gebaren, en dat merkte de mahout en zette de olifant tegen een hek zodat Irene er ook op kon. Toen zaten we er even met z'n 2en op. Maar later stapte ik over op Bibo, van rug op rug, vet leuk! Zo nog rondgelopen, en toen op Bibo naar de voederplek, waar Lucia en Sophie al klaarstonden. Dus kreeg Bibo eten terwijl ik op em zat ^^ Mete leuke geluidjes makend. En toen kwam Irene eraan gereaced, op de olifant waar ik eerder ook op zat, en plunderede de etensbak xD. De mahout was blijkbaar weer naar de wc. Na deze leuke ochtend gelunched en teoen een paar uur pauze, half 4 gingen we op trekking! En het was zo ontzettend mooi, gezellig en rustgevend! iedereen had de camera mee, dus hebben heel veel mooie foto's kunnen maken! We gingen eerst door het water en omhnoog de bergen in. Bibo snoepte van alles bij elkaar ^^ Even later kwamen we aan bij een lincheeboom, of hoe je het ook maar schrijft, en Bibo plukte er hele bossen uit, en ik had er 4 te pakken gekregen. Irene's mahout klom zelf in de boo en had een hele voorraad voor Irene geplukt. toen gingen we baden op een hele andere plek dan normaal, en de sfeer was zo goed! WEl weer m'n vinger opengehaald.. Balen, maar het bederft de dag niet!

Dag 38, 4 mei 2012

Laatste dag van het olifantenkamp :( Zo jammer, want ik vind het super leuk om met de olifanten te zijn! Maar de rest van de dingen die we deden begonnen wel een beetje te routine te worden, dus ik denk dat het wel goed is zo. Het was wel een super leuke laatste dag! Gister was ook super, dus dat telt ook mee natuurlijk. Eigenlijk moesten Irene en ik in de keuken, maar daar wou ik mijn laatste dag niet besteden, dus zijn we naar de show gegaan. M'n laatste moet toch bij de olifanten zijn! En dat was het ook! Heb twee show's bijgewoond, en na die tijd zoveel aandacht van de olifanten gehad! Ik denk dat de mensen daar ook beseften dat het de laaste dag was. Ik had een foto van Bibo, Song-wang(mijn mahout) en mij aan Song-Wang gegeven, en dat stelde hij heel org op prijs volgens mij, want hij kwam nu nog meer naar me toe met Bibo, en mocht op Bibo zitten en maakte hij allemaal foto's ^^ bij de eerste keer was Irene er ook bij, dus ook foto's van ons 2en op Bibo! En ben er ook achter gekomen dat Bibo nog meer kan dan ik dacht: op z'n kop staan! Om half 3 's middags weer op weg naar het FFA house. Daar hebben we foto's uitgewisseld met Lucia, want die vertrekt morgen. Daarna gelijk door naar de Night bazaar, waar we wat gegeten hebben en nog spulletjes gekocht. ook een super leuk schrijfboekje, want deze is bijna vol ^^ Dus lekker weg geweest met Sophie,Lucia, Stance, Irene en mijzelf. Toen weer even naar het FFA house en op stap! en het was weer zo leuk! Lekker gek doen met z'n allen! ZOE's was weer vroeg dicht.. Onze favo club, dus maar naar de overkant tot die dicht was, en toen zijn Irene en ik achterop de scooter naar Spicy gegaan waar de rest ook kwam. Super lueke avond! Rond 5 uur lagen we dan eindelijk in bed.

Dag 39, 5 mei 2012

Bevrijdingsdag in Nederland ^^ Maar wij zijn ook lekker aan het stappen geweest en het was super leuk! Nadeel was wel dat we er om kwart voor 8 even uit bed moesten om Lucia uit te zwaaien, maar daarna weer lekker het bedje in! Geslapen tot ongeveer 12 uur, waaronder ik een paar keer wakker werd door schoonmaaksters en iemand die onze afstandsbediening wou lenen... Maarja.. toen er maar uit gegaan en foto's op facebook gezet en geskyped. Dit tot 3 uur ofzo, toen kwam Irene uit bed. Met Sophie en Stance wat gepraat en tot de conclusie gekomen dat we wat wilden doen, dus zijn we gaan lopen. eerst naar de Mac, en toen op zoek naar een thaise massage, wat niet door is gegaan. Ook een broek gekocht en boeken! hebben we weer wat te lezen ^^

Dag 40, 6 mei 2012

Lekker releaxe dag. Het regent hier de hele ochtend al, zeggen ze, heb het zelf niet echt gemerkt, want lag te slapen tot 12 uur. Maar later lekte de airco wel, dat was minder fijn. Maar voor de rest het huis niet uit geweest. Zijn al weer over de helft van onze reis. Nu nog 2 weken in dit huis en dan 1 week met Kirsten en Hester en dan 1 week voor ons zelf en dan weer naar huis. Dus nu gaat het echt snel, ook omdat het olifantenkamp voorbij is gevlogen! Morgen op weg naar het childrenshome,, moet maar even zien hoe het wordt. Hoop in elk geval niet dat het nu blijft regenen elke dag!


  • 06 Mei 2012 - 18:24

    Mem:

    je kunt echt merken dat je werken met olifanten erg leuk vond.
    en jij kunt natuurlijk weer met die ene olifant waar een ander minder mee kan.
    je moet toch maar dierenfluisteraar worden hoor.
    zal daar een opleiding voor je voor zoeken :)

    tokkelen ze daar trouwens op de kop?

    leuke mensen heb je ontmoet zo te lezen, dus helemaal goed of niet dan?

    fijn dat je weer een nieuw dagboekje hebt gevonden.
    kunnen we weer verder van je verhalen genieten.
    leuk om te lezen hoor.

    nog een heel fijne tijd en tot skypes, krabbels of anders.
    liefs mem xxxx

  • 07 Mei 2012 - 19:15

    Inge:

    Wat ben ik blij met jouw verslagjes!! want mijn ene dochter laat het er een beetje bij zitten... gelukkig kunnen we skypen....ook weer dankzij jou....als we jou ook niet hadden SJOUKJE!

  • 19 Mei 2012 - 08:42

    Marion:

    brr, als ik kijk naar die tokkelfoto krijg ik flink kippenvel.
    Zijn er wel dingen die jij eng vindt?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjoukje

Ik ben Sjoukje de Vries. Dit dagboek maak ik omdat ik vanaf 28 maart met mijn vriendin Irene 2 maanden naar Thailand ga!

Actief sinds 28 Maart 2012
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 8472

Voorgaande reizen:

28 Maart 2012 - 02 Juni 2012

Mijn reis naar Thailand

Landen bezocht: