Dag 12 tot en met dag 18 - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Sjoukje Vries - WaarBenJij.nu Dag 12 tot en met dag 18 - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Sjoukje Vries - WaarBenJij.nu

Dag 12 tot en met dag 18

Door: Sjoukjeee

Blijf op de hoogte en volg Sjoukje

14 April 2012 | Thailand, Singburi

Zoo, hier ben ik weer met een reisverslag! Irene zei al: Nu al? :O Maar het is al weer een week geleden! Een teken dat de dagen snel gaan dus:P Zware week gehad in het begin maar wel mooi!

Dag 12, 8 april 2012

Ech teen zondag. uitgeslapen voor zover het lukte. Voor de rest eigelijk niet zo veel gedaan. 'S middags en 's avonds met Ian geskyped, en 's middags ook nog met Heit, Mem en Lyke. ook nog even uitleg gehad over de volgende dag, want we gaan op jungletrekking. Spannend!

Dag 13, 9 april 2012

De dag van de jungletrekkingweek is aangebroken. Tassen gepakt en die kant op. Bleek dat de aknt die we op gingen niet goed was, omdat daar geen Ranger beschikbaar was. Dus wij na een rit van twee uur weer helemaal naar het Twin-house terug.. Vanuit daar een rit van 3 a 4 uur de andere kant op.l Hetzelfde project, maar is hier wel een Ranger beschikbaar. Eenmaal aangekomen worden de tenten opgezet. Onze slaapplek is dus de komende 3 dagen in een tentje op een dun matje op de grond.. Nja, zien wel hoe het kom. Na het eten hebben we muziek gemaakt. Jaja, in een best klein studiootje, met instrumenten en apparaten die het doen. Na het muziek maken door de regen naar een Thais huisje, waar we nog wat Thaise wodka hebben gedronken. Wat een smerig huis en smerig spul! Overal spinnewebben en instecten..

Dag 14, 10 april 2012

De eerste echte jungletrekkingdag. Goh, wat heb ik slecht geslapen! Super koud gehad, en op een harde grond... Ook heb je hier geen bereik... En ik zou nog met Ian sms'en/bellen.. hoort hij donderdag dat ik zonder bereik zat.. Nja, tis even niet anders. Met de auto een stukje gereden waar we later met 2 Rangers afgezet werden. Na een stukje door echte jungle te hebben gelopen, bij een waterval aangekomen. Hier hebben Irene en in even heerlijk onder gedoucht, super leuke ervaring! Toen weer verder op pad.. Wat een hel na 3 uren lopen. Maar daarna kwam het leukere stuk, tegen de watervallen omhoog klimmen. Ook slangen ontmoet. een viel Irene zowat aan. Na heel lang lopen eindelijk weer terug! Pfoe, wat was ik uitgeput. Nu lekker liggen, zo eten en verder niks op het programma.

Dag 15, 11 april 2012

Wat werd ik met een pijnlijk lichaam wakker.. Zo'n dun bedje is echt niet goed voor je lichaam. Na het ontbijt ons klaargemaakt voor het beklimmen van de grote berg tegenover onze tent. Wat een hoogte zeg! Toen we voor aan de berg stonden, was er een bordje met 800 meter erop, en we hadden er al eens tuk opzitten. Dus,, een kilometer stijl omhoog klimmen! Wat was ik uitgeput! Gelukkig liepen er leuke hondjes met ons mee. Eenmaal boven was er wel een superuitzicht! Maarja, als je bo ven bent, moe tje ook weer eens naar beneden.. Wat ook niet zo'n pretje is. Eenmaal weer in het kamp, hebben we 3 uur lang liggen uitrusten, volkomen uitgeput... Daarom hebben we besloten niet naar de 'Cliffs' te gaan, maar te eten en weer op weg naar het Twin-house in Singburi. Een heerlijke nachtrust gehad!

Dag 16, 12 april 2012

Ons special-program-dag, uit de mond van Kong, die mee was op onze trekking. Dit omdat we vervroegd gestopt zijn met ons programma. Dus chauffeurde hij ons naar de Shopping-Mall en het zwembad, en weer terug. heerlijk, zo'n zelf ingepland dagje! In de shoppingmall een bezoek aan de KFC gebracht, op de weegschaal gestaan en een horloge gekocht. Toen zo'n 3 en een half uur in het zwembad doorgebracht. Heerlijk dat water! Ook beide ontzettend bruin/rood geworden. Ik schrok me dood! Maar wel mooi ^^.

Toch wel echt verbrand, vooral Irene is er best erg aan toe, zo sneu. net even met Ian geskyped, kan k weer lekker slapen!

Dag 17, 13 april 2012

Gisteravond een impulsieve actie van Irene en mij :$ Rond 11 uur 's avonds hadden we honger en zijn naar het cafeetje hiertegenover gegaan en hebben een bord met kip en patat besteld. Vanmorgen om 11 uur met de hele groep van de Tiwn-house in een truck naar Singburi gereden, met 1 doel: natgegooid en viesgemaakt worden door de Thaise mensen... Thais nieuwjaar = watergevecht door heel het land! En daarbij mengen ze het water soms ook met een soort poeder. Lekker voes, maar goed uitwasbaar! En omdat wij in een truck vol blanken zaten, kregen we het lekker te voorduren. Ook nog uitgegleden bij een wegrenactie.. gelukkig niks pijnlijks aan overgehouden, alleen een grote lachbui ^^. Zo gaan de dagen waarschijnlijk morgen en overmaorgen ook nog door :P. Net gegeten enzo, en ijsje gehaald. Uhm,, stiekem 2 :$ Nog 3 nachten in dit Twin-house, dan verder op reis! Kirsten en Hester komen morgen, zin in! Vooral Irene met haar bloedverwant in aantocht.

Dag 18, 14 april 2012

Nu dit aan het typen, net bericht vanuit Leeuwarden gehad dat er een ongeluk is gebeurt met een 84-jarige man onder een trein. Kreeg het van Irene door die met haar mobiel bezig was.. erg.. Voor de rest is het weer een normale weekend dag, en het is super heet! Aan het wachten op Kirsten en Hester, weten niet precies hoelaat ze aankomen.

Hoop dat het weer een beetje een leuk verslag is! Hoop ook op jullie reacties!

Groetjes Sjoukje!


Voor Irenes verslag: irenesthailandavontuur.waarbenjij.nu

  • 14 April 2012 - 05:16

    Irene Andringa:

    Pfff

    Nou moet ik op turbostand een reisverslag gaan typen voordat iedereen dit gelezen heeft en ik niks nieuws meer te melden heb :P

    Haha leuk verslag meid! ;-)
    Wel even waarschuwen als Kirpir voor de deur straat he??
    (stuur maar een mailtje, dan kom ik meteen die kant op)

    Kus


  • 14 April 2012 - 08:00

    Mem:

    stoere krijger hadden jullie mee hoor tijdens de jungletrekking.
    jammer dat hij het jullie zo zwaar maakte, maar hij maakte het weer goed las ik.
    leuk verslag weer meid en ik hoop dat jullie nog meer van zulke leuke dingen mogen beleven.
    maar nu eerst met kirsten en hester weer even optrekken.
    we horen wel weer hoe het verder gaat.
    ik zag dat inge nu ook facebook heeft, dus die hoeft en kan het nu niet meer via kirsten volgen, maar lekker zelf reageren.
    kunnen wij mama's elkaar ook af en toe en bemoedigen hihi.
    nou fijne tijd nog en tot snel weer iets.

    liefs ik

  • 14 April 2012 - 09:23

    Sjoukje De Vries:

    haha, Ze staan voor de deur!!

  • 15 April 2012 - 16:42

    Inge:

    Heeey Sjoukje, weer een leuk verslag van je! En ja, nu kan ik ook je foto's zien. Wat een gluiperd die slang! We zijn heel blij dat het goed is afgelopen met Irene want we willen er niet aan denken wat er anders gebeurd zou zijn! Groetjes van ons ook aan de anderen.

  • 16 April 2012 - 12:37

    Christien Greving:

    Hee Sjoukje!
    Leuk om ook jouw verslag te lezen, weer heel anders, maar net zo boeiend! En wauw wat een mooie foto's! Gelukkig zijn jullie veilig uit de jungle gekomen. Jullie hebben straks vast hele goeie conditie van al dat bergbeklimmen! :-)
    Geniet maar goed daarzo!
    Groetjes van mij

  • 26 April 2012 - 08:35

    Marion:

    Nou, ik heb al een poosje niets gehoord nu, gaat het allemaal goed daar??
    Echt ontzettend gaaf dat jullie deze reis ondernemen, ben best jaloers als ik al die foto's zie!!!!

  • 27 April 2012 - 08:38

    Kirsten Andringa:

    Hee!
    leuk al die foto's :) jullie hebben een andere trekking gedaan dan ons zo te zien.
    En wat doen jullie nu allemaal? Wij gaan dit weekend naar Bangkok. Snel eventjes wat laten horen hoor!

    Xxjes kir

  • 27 April 2012 - 10:06

    Sjoukje De Vries:

    Het nieuwe verslag is in aantocht! Haha, Kirsten, dat dachten Irene en ik al, omdat wij een vervangende hadden door rangers die niet wouden werken:P Maar was het leuk??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjoukje

Ik ben Sjoukje de Vries. Dit dagboek maak ik omdat ik vanaf 28 maart met mijn vriendin Irene 2 maanden naar Thailand ga!

Actief sinds 28 Maart 2012
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 8469

Voorgaande reizen:

28 Maart 2012 - 02 Juni 2012

Mijn reis naar Thailand

Landen bezocht: